Sticka nytt med KnittingLotta

 STICKA NYTT MED KNITTINGLOTTA av Lotta Lundin

🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶

Lotta Lundin har länge visat sina fantastiska skapelser på Instagramkontot @knittinglotta. Där främst vantar, med motiv som idrottslag, kändisar och ikoniska bilder men också enstaka sockor, barnfiltar och halsdukar. Jag fattar inte att hon hinner sticka så mycket och fortfarande ha ett liv och skriva böcker och sånt... men vissa stickar snabbare än andra, antar jag. 

I hennes nya bok bjuder hon på massor av mönster, här flest sockor och lite till. En taxkudde är bland de första mönstren i boken, så sjukt söt, och i fina blåvita färger. Huvud fram och rumpa bak. En poncho med löv och tillhörande mössa, pingvinsockor, juliga strumpor, handledsvärmare och mössa. Andra strumpor har bilder på katter, David Bowie, Beatles och tigerögon. Plus världens sötaste rävfilt.

Vad gäller inspirationen och beundran är den oändlig. Det är så fint och "clean" och man vill äga allt. Filten "Livets träd" känns som att man vill ha med sig till BB för att gosa med inför en liten bäbis födelse (tänk om det skulle bli en liten nummer sex!?). Men vad gäller utförandet vet jag inte. Det är inte svårt att sticka mönster, jag har gjort det förr. Men jag fick ihop EN vante haha... vad säger ni, ni som stickar mycket... hur snabbt blir man snabbare?

Rekommenderar verkligen inför jular eller födelsedagar :-)

🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶🧶

#knittinglotta #stickanytt #stickanyttmedknittinglotta #lottalundin #semic #semicförlag

Comments